woensdag 21 november 2012

De Museumkamer van Mata Hari.



"Zal ik eens een kamer voor je inrichten "? Vroeg mijn man Dick, een keer aan mij.
Nou dat liet ik geen twee keer vragen, zeker omdat het zeker geen hobby van hem is. Hij heeft ooit een opleiding timmeren gevolgd op school. Maar daar is hij snel op terug gekomen. Dit is zijn resultaat na ruim een maand hard werken.


Nadat hij een tekening had gemaakt is hij gestart.

Balken verankeren en bakken maken.

Hij wilde onderin kasten, kon ik het onderin ook benutten.



 

Deze kamer is vier meter vijftig bij drie meter.
Deze kant is een rechte muur met een deur. Maar de andere kant zitten mijn ramen.

 
Die heb ik geblindeerd, door luxaflex en het kleine raam wat open kan met een gordijn.
Nu is het aan de buitenkant ook netjes. Ik wilde toch geen licht in de kamer dat is niets met glas...was onze ervaring met de expositie in Leeuwarden.

 
Nadat hij alles rondom had betimmerd, met onderkastjes hebben we de bakken geplaatst. Mata Hari aan de ene kant, en de Titanic er tegenover.

Bij de hoek kon nu mooi alles door platen MDF weggewerkt worden.
Om de inrichting van mijn miniaturen te beschermen, plakte we er plastic voor.



Alles mooi vastzetten met schroeven op de door hem geplaatste platen.
 

Wat ook ideaal was is dat hij een rand onder de bakken heeft gemaakt, daar kan je iets op rusten. Ondertussen verfde ik de letters, die aanmoesten geven, welke periode er in de showbakken zit. Ik kocht die bij de zeeman in zakjes. Zilver voor Mata Hari en Goudkleur voor de Titanic. Ook maakte ik de lijsten, ja ik deed nog wel wat !!!
Verder wilde hij allee werken, en riep mij er wel af en toe bij met een vraag over hoe en wat ik wilde.



Nu kon hij het door ons uitgezochte behang opplakken
 
 
 
De kamer heeft twee hoeken, en dat staat toch gaaf !!
Direct als je binnenkomt zie je al de talloze lichtjes van de bakken.
 
Alleen de lichten van de showbakken was niet voldoende dus kwamen we op het idee om er kerstverlichting snoeren bij te hangen. Goedkoop, en sfeervol door de gele glans, en het is ledlicht dus gaat lang mee. Aan de voorkant hebben we lijsten gemaakt dat je er niet direct inkijkt


 
 
 
"Hoe wil je de lijsten, hoe vind je het zo "??
Mijn dagen waren iedere dag een feest, en ik zag alles mooiere worden.
De hoogte is geweldig zo kan je er prachtig inkijken. Ik heb er vaak s'nacht ingelopen enkel maar genieten.

Ik had uit een winkel, met prullaria, wat etalage rekken gekocht die zij opruimde ,
daar kon ik mooi mijn verzameling opzetten.
 
 
 
Zo kom je binnen door een schuifdeur, dat scheelt veel ruimte


 
En nu is hij klaar, hier zit er nog glas voor de showbakken, maar die heb ik toch verwijderd. Ik kwam er niet onderuit dat de kanten spiegelen. ik kon twee dingen doen. Een kant uit voordat je naar het andere kijkt. Maar doordat de kamer afgesloten is komt er weinig stof in, vandaar deze keuze.


Tussen de kasten heeft hij uitschuif planken gemaakt waar je niet alleen iets van miniaturen op kan zetten, maar ook wat kan inzien van mijn boeken verzameling.

 
De cameraploeg van Man Bijt hond, was iets te vroeg ik had niets van mijn miniaturen in huis op dat moment.
 
Ik had de expositie in het Friesmuseum. Mijn show bakken stonden in het Fries-Museum. Toch wilde ze Langskomen om een reportage te maken over het leven van Mata Hari.

 
 
 
Zei moesten het doen met beelden van de TV, mijn foto's en verhalen.


Het is niet anders, en na een toch nog leuke uitgezonden reportage, hoopte ze nog eens terug te mogen komen. Als Mata Hari weer eens in het nieuws is. Dat was hun uitgangspunt, ze wilde iemand hebben die iets met Mata Hari had.
Toen kwamen ze bij mij terecht.
 
 
 
 

Mocht het zijn dat u het ook eens in het echt wilt zien ?
Dan kan u kosteloos langskomen. En bent u van harte welkom.
Mail mij dan even Connydungen.@hotmail.com



Ik vind het leuk om mijn hobby met andere te delen.
 
 
 

Dit schip van twee meter, is net te groot om ook in mijn kamer te plaatsen, maar ik was er blij mee toen mijn zoon hem meebracht. Hij pronkt nu in mijn werkkamer aan de wand.
 
U snapt dat ik elke dag geniet van mijn verrassing. !!!!
 
lATERRRRRRRR Conny
 

5 opmerkingen:

Xandra Dekker zei

Wat prachtig Conny je eigen museum. Wat een teamwerk samen met je man zo iets moois gemaakt. Jammer dat je niets in huis had van je prachtige miniaturen toen ze bij je kwamen filmen maar ze komen vast nog wel eens terug bij je. :)

Groetjes Xandra

Giac zei

Hallo Conny,
Wat een geweldige man. dat is zo'n geweldige display voor uw miniaturen. Je hebt echt een aantal prachtige roomboxes. Ik hoop dat de opnames goed verlopen.
dikke knuffel,
Giac

Conny v/den Dungen -Muller zei

Dank je Xandra. Wie weet in okt. 2017, is het 100 jaar geleden dat ze geëxecuteerd is.
xx Conny

Conny v/den Dungen -Muller zei

thanks.

Lisette zei

Ik blijf altijd van jouw werkstuken van Mata Hari en Titanic prachtig om te zien.
Mooi museumkamertje, complimenten voor je man.
Groetjes Lisette

De Mata Hari pop kleden.

De dansende Mata Hari pop, heeft Annemarie Kwikkel mij mee geholpen. Zij heeft de pop gemaakt. En ik heb haar gekleed . ...